CBD, pamäť a sústredenie

cbd, zdravie -

CBD, pamäť a sústredenie

CBD sa bežne používa pre rýchlejšiu regeneráciu, lepší spánok alebo úľavu od stresu. Pomôže tiež sa lepšie sústrediť? A ovplyvňuje pamäť?

Prichádza koniec akademického roka. Skúškové v plnom prúde, štátnice za dverami. A v práci je potreba doklepnúť čo najviac vecí, nech môžeme ísť v lete na dovolenku v pokoji. Našťastie vám, okrem kávy môže pomôcť aj CBD.

Lepšiu pamäť vďaka prekrveniu mozgu

Nový výskum z University College London zistil, že sa po podaní CBD zvyšuje prekrvenie v častiach mozgu, ktoré sú zodpovedné za pamäť, a to prevažne v hipokampe.

Vďaka prekrveniu dostáva mozog prísun živín a kyslíka a dokáže lepšie a efektívnejšie pracovať.

Autor výskumu Michael Bloomfield hovorí: "Sú tu dôkazy, že CBD môže zlepšovať pamäť. Navyše, CBD má vplyv na to, akým spôsobom mozog spracováva emočné spomienky, čo môže vysvetľovať jeho terapeutické účinky u posttraumatickej stresovej poruchy. Avšak, presný mechanizmus pôsobenia CBD na pamäť je stále nejasný. "

Menej stresu

Pár hodín pred deadline je človek vždy najproduktívnejší. Stres môže dočasne nakopnúť náš výkon. Dlhodobý stres však naopak našu produktivitu znižuje a môže so sebou priniesť aj rad zdravotných komplikácií.

CBD pôsobí na náš endokanabinoidný systém (EKS), ktorý okrem iného ovplyvňuje aj naše nálady a vnímanie stresu.

CBD tak dokáže upokojiť rozstrapatené nervy aj bojovať s úzkosťami, ktoré vysoká miera stresu prináša.

Človek sa potom dokáže lepšie sústrediť na daný problém a myšlienky neodbiehajú inam. To všetko navyše s čistou hlavou, pretože CBD nepôsobí psychotropne (na rozdiel napríklad od THC).

Kvalitný spánok = viac energie

Jedným z najčastejších dôvodov, prečo si obstarávajú CBD je zlepšenie spánku. CBD predlžuje hlbokú fázu spánku, počas ktorej telo regeneruje. Vďaka tomu spíte rovnako dlho, ale kvalitnejšie a ráno sa zobudíte plný energie.

Neúspí ma CBD, keď sa potrebujem sústrediť?

Neúspí. Ale záleží tu na dávke. Všeobecne možno povedať, že menšia dávka pomáha so sústredením. Väčšiu dávku potom odporúčame na večer, kedy sa telo upokojí a pripraví na spánok. Pre efektívnu prácu alebo učenie sa odporúča microdosing - čiže malá dávka viackrát za deň.

Nečakajte zázraky

CBD je prírodná látka, ktorá dokáže zlepšiť sústredenie, skvalitniť spánok a uľaviť od stresu. Ale nie je to instantný všeliek. Je dôležité nespoliehať na doplnky stravy, ale v prvom rade prispôsobiť svoj životný štýl. Pre zlepšenie výkonnosti a pamäti pomôže pár základných princípov.

1. Trénujte mozog - mozog funguje ako svaly - keď ho necvičíte, tak stratí silu. Preto skúste aspoň 15 minút denne mozog namáhať.

2. Znížte príjem rafinovaných cukrov - aj keď sa zdá, že cukry môžu nakopnúť výkon, z dlhodobého hľadiska znižujú činnosť mozgu. A podľa štúdie z roku 2017 môžu viesť až k Alzheimerovi.

3. Cvičte. Štúdie ukazujú, že cvičenie posilňuje kognitívne funkcie. Navyše je to aj dobrý spôsob relaxácie a zbavenie sa stresu.

Ako je spomenuté vyššie - veľkú úlohu  zohráva správna dávka. Ak si nie ste istí aké kvapky zvoliť, alebo ako dávkovať, neváhajte nám napísať. Sme na mailu, chatu i telefóne takmer nepretržite a radi vám poradíme.